نمایندگی رسمی شیائومی

۱۶ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

گوشی شیائومی ۱۲ مینی، همراه جدید گوشی های پرچم دار شیائومی

از زمانی که نخستین اطلاعات و حدسیات در مورد گوشی شیائومی ۱۲ شنیده می‌شد، نمایندگی تسک میران کاربران را در جریان قرار داده است. پیش از این شرکت تسک میران به نقل از منابع رسمی اعلام نموده بود که پرچم داران جدید شیائومی از سه مدل تشکیل شده‌اند. گوشی شیائومی ۱۲ (Xiaomi 12) ، شیائومی 12 پرو (Xiaomi 12 Pro و شیائومی ۱۲ اولترا (Xiaomi 12 Ultra) . اما به تازگی حدسیاتی از فعالیت های اخیر شیائومی بر روی مدل گوشی کوچک تری با نام شیائومی 12 مینی (Xiaomi 12 mini)  از این مجموعه شنیده می‌شود.

شیائومی ۱۲ مینی؛ دریچه‌ای بر تجربه‌ای نوین

اگر گوشی شیائومی ۱۲ مینی تولید شود، نخستین تجربه شیائومی در تولید مدل گوشی کوچک از یک مجموعه می‌گردد. گویا این گوشی نیز مانند دیگر گوشی های سری ۱۲ شیائومی تا پایان سال رونمایی می‌شود. البته برای شیائومی آغاز خط تولیدی جدید در سال ،۲۰۲۱ تنها مختص به شیائومی ۱۲ مینی نمی‌باشد؛ بلکه طراحی نسخه پلاس یک میان رده، نیز دیگر اقدام تازه شیائومی محسوب می‌شود. اتفاقی که با ساخت گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس (Xiaomi Redmi Note 11 Pro+) رقم خواهد خورد.

تصویر احتمالی از گوشی شیائومی ۱۲

تفاوت شیائومی ۱۲ و شیائومی ۱۲ مینی

با این که گوشی شیائومی ۱۲ را با اندازه نمایشگری معادل ۶.۶ اینچ معرفی می‌نمایند، احتمالاً شیائومی ۱۲ مینی به عنوان گوشی کوچک تر مجموعه دارای صفحه نمایش ۶.۳ اینچ خواهد بود. گوشی شیائومی ۱۲ مینی را نباید گوشی کوچک با قابلیت های کم برشمرد، اما می‌توان لقب«کوچک ترین گوشی شیائومی برای فروش» را بر آن گذاشت.

تصویر احتمالی دیگری از گوشی شیائومی ۱۲

با تراشه شیائومی ۱۲ مینی آشنا شوید!

تسک میران به نقل از Leaker Bald Pand بیان نموده که گوشی شیائومی 12 مینی با سرعت خواندن اطلاعاتی معادل  L3در حافظه Cache همراه می‌گردد؛ در مقایسه با اطلاعات به دست آمده از تراشه شیائومی 12، این سرعت کمی پائین تر است. در حالی که تراشه این گوشی جدید شیائومی نیز پرقدرتی است. اسنپدراگون 870 یکی از بهترین اسنپدراگون هایی است که پیش از این در برخی از گوشی ها نظیر شیائومی پوکو اف ۳ (Xiaomi POCO F3) مورد استفاده قرار گرفته بود. با توجه به اینکه گوشی شیائومی 12 مینی نیز از پرچمداران شیائومی است، استفاده از این تراشه دور از ذهن نیست.

صفحه‌ نمایش تغییر می‌کند!

منبعی با نام Digital Chat Station اعلام نموده که در سری 12 شیائومی باید منتظر گوشی هوشمندی باشیم که به جای صفحه نمایش QHD مورداستفاده در سه مدل دیگر این مجموعه، از صفحه نمایش FHD برخوردار شده است. اگر به این سخن توجه نمائیم، باید صفحه نمایش شیائومی 12 مینی را FHD متصور شویم.

تفاوت شیائومی ۱۲ و شیائومی ۱۲ مینی

آیا گوشی شیائومی ۱۲ مینی تاشو است؟

برخی نیز مدعی هستند شیائومی 12 مینی می‌تواند نسخه تاشو از سری 12 شیائومی باشد. اما با توجه به خبرهایی که از شیائومی میکس 5 (Xiaomi mix 5) شنیده می‌شود، احتمال این ادعا کم است.

زمان رونمایی سری ۱۲شیائومی کِی خواهد بود؟

منابع متفاوت و کارشناسان گوناگون بر مبنای روش معرفی و رونمایی انواع گوشی شیائومی تاکنون، ماه پایانی سال میلادی جاری (یعنی دسامبر ۲۰۲۱) را زمان رونمایی از گوشی های سری ۱۲مشخص نموده‌اند. اگر شیائومی بر این برنامه پیش رود، احتمال بسیار زیاد گوشی های جدید سری ۱۲ خود را حدود یک ماه بعد و در سال ۲۰۲۲ وارد بازار جهانی می‌نماید. از طرفی به دلیل رونمایی از اسنپدراگون ۸۹۸ در ۳۰ نوامبر ۲۰۲۱، ممکن است سری شیائومی ۱۲ به عنوان نخستین گوشی های جهان با این تراشه در این مراسم نمایش داده شوند.

منبع :

https://miiran.com/blog/%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c-12-%d9%85%db%8c%d9%86%db%8c/

 

  • تسک میران
  • ۰
  • ۰

اتلاف گرما با گردش یک طرفه!

در این فنآوری از ساختار دریچه تِسلا در محفظه پُر کردن مجدد استفاده شده است. دریچه تسلا، یک طرفه است که به مایع اجازه عبور از اپراتورها را در حالی که مانع از حرکت گازها در جهت نادرست می‌شود را می‌دهد. بنابراین راندمان بالاتر گاز فراهم می‌شود.

میکس ۴ شیائومی و فنآوری مایع خنک کننده

در گوشی شیائومی میکس 4 (Xiaomi MIX 4) محفظه بخار اصلی با راه حل جدید تکنولوژی خنک کننده مایع به صورت دورانی ساخته شده است. با توجه به آزمایشی 30 دقیقه‌ای که Genshin Impact با تنظیمات حداکثر 60 فریم بر ثانیه انجام داد، این سیستم خنک کننده در در دمای 47.7 درجه حفظ نمود 8.6 درجه پایین تر از نسخه استاندارد بود. با این تکنولوژی در آینده باید منتظر پیشرفت هایی در فضای مربعی شکل باتری، ماژول دوربین و غیره برای ارتقا بیشتر در کارایی گوشی های شیائومی باشیم.

منبع


https://miiran.com/blog/فنآوری-خنک-کننده-مایع/
  • تسک میران
  • ۰
  • ۰

ردمی نوت 11 پرو + و سامسونگ گلکسی ام 52 5G

شرکت شیائومی برای بودجه های متفاوت کاربران از گروه های مختلف جامعه، تنوعی از گوشی های هوشمند را تولید می‌نماید؛ اکنون این شرکت برای نخستین بار در سری ردمی نوت های خود، مدل جدیدی را با پسوند پرو پلاس طراحی کرده است. این گوشی که شیائومی ردمی نوت 11 پرو پلاس (+Xiaomi Redmi Note 11 Pro) نام دارد با ویژگی بارز سرعت شارژ فوق‌العاده سریع در میان کارشناسان شناخته می‌شود. علاوه بر این، گوشی ردمی نوت ۱۱ پرو + شیائومی در بازار کنونی یکی از کامل‌ترین و برترین گوشی های میان رده شیائومی معرفی شده است. با این وجود همزمانی تولید و نیز قیمت حدوداً نزدیک گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو با یکی از رقبای خود از شرکت سامسونگ، می‌تواند قابلیت های مهم آن را بیشتر نمایان کند. برای این مقایسه گوشی جدید شیائومی ردمی نوت 11 پرو + و گوشی سامسونگ گلکسی M52 5G در نظر گرفته شده‌اند.

بازگشت به ظاهر شیشه ای در ردمی نوت۱۱ پرو +

پیش از این شیائومی در پرچم داران ابتدایی ، جنس شیشه ای را برگزیده بود. اکنون در میان رده های خود نیز از این جنس با محافظ گوریلاگلس ۵ استفاده می‌نماید. بنابراین گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو + به عنوان گوشی جدید شیائومی توانسته ظاهری همچون یک پرچمدار داشته باشد.ظاهر گوشی سامسونگ نیز نسبت به نسل های پیشین خود تغییر کرده و به گوشی باریک تر و کوچک تر تبدیل شده است.

تفاوت اندک در صفحه نمایش ردمی نوت ۱۱ پرو و گلکسی ام ۵۲ 5G

در مقایسه ردمی نوت 11 پرو + و سامسونگ گلکسی ام 52 5G متوجه شباهت تقریبی صفحه نمایش آن ها می‌شویم. به این دلیل که هر دو با صفحه نمایش AMOLED و کیفیت FHD+ و همراه نرخ تازه سازی 120Hz ساخته‌ شده‌اند. هرچند فنآوری Super AMOLED Plus در سامسونگ گلکسی کمی بهتر از گوشی شیائومی در نظر آورده می‌شود، اما گواهینامه HDR10 گوشی شیائومی ردمی نوت 11 پرو +، نویدبخش کیفیتی بالاتر در ارائه تصویر می‌باشد.

تغییر در محل قرارگیری حسگر اثر انگشت

در گوشی شیائومی ردمی نوت 11 پرو + حسگر اثر انگشت برای امنیت کاربر در زیر صفحه نمایش قرار گرفته که تفاوت محسوسی با قرارگیری این حسگر در کنار گوشی سامسونگ گلکسی ام 52 5G را نمایش می‌دهد.

کیفیت صدای بهتر ردمی نوت ۱۱ پرو +

گوشی جدید شیائومی از سری ردمی نوت ۱۱ با بلندگوهای استریو (که با همکاری شرکت JBL ساخته شده)، صدایی واضح تر را به گوش کاربر می‌رساند. این در حالی است که سامسونگ گلکسی ام 52 5G تنها از یک بلندگوی مونو برخوردار گشته است.

کدام گوشی در پردازش بهتر عمل می‌نماید؟

پردازنده کوالکام و مدیاتک برای پردازش در دو گوشی مختلف مورد بررسی استفاده شده‌اند. با توجه به به این که اسنپدراگون 778G به عنوان تراشه در گوشی سامسونگ گلکسی جدید به کار رفته، شاید به نظر آید پردازنده ردمی نوت 11 پرو پلاس قدرت کم تری داشته باشد. اما این ضعف در جای دیگر با استفاده از حافظه UFS 2.2 و نیز نهایت ظرفیت حافظه ردمی نوت 11 پرو + که 256GB است، جبران می‌شود. بنابراین فضای ذخیره‌سازی برای جزئیات بیشتر در گوشی شیائومی وجود دارد. همچنین سیستم عامل تعریف شده بر گوشی جدید شیائومی اندروید ۱۱ است تا با رابط کاربری MIUI 12.5 بهترین تطابق را ایجاد نماید.

شیائومی برنده مسابقه بهترین دوربین!

در حال حاضر بهترین کیفیت دوربین های گوشی های هوشمند موجود در بازار 108MP است. این کیفیتی است که شیائومی پیش از این در گوشی می 10 تی پرو (Xiaomi Mi 10T Pro) خود از آن استفاده نموده بود. اما در سال میلادی جاری نشان داد که برای داشتن بالاترین کیفیت دوربین نیازی نیست موبایل شیائومی در میان پرچم داران قرارگیرد. به همین دلیل نخست در ردمی نوت 10 پرو (Xiaomi Redmi Note 10 Pro) و سپس در گوشی شیائومی ردمی نوت 11 پرو پلاس از آن بهره برد. این کیفیت دوربین قابیلت فیلمبرداری 4K را برای کاربران ایجاد نموده است. بنابراین در رقابت عکاسی ردمی نوت 11 پرو پلاس از سامسونگ گلکسی ام 52 5G پیشی می‌گیرد.

سلفی قوی تر سامسونگ!

سامسونگ برای جایگزینی دوربین 8MP که شیائومی برای عکاسی فوق عریض استفاده می‌نماید، از کیفیت 12MP و در جای دوربین 2MP ماکرو ردمی نوت 11 پرو +، دوربین ماکرو 5MP استفاده کرده است. از طرف دیگر در مقایسه با دوربین سلفی ردمی نوت 11 پرو +، دوربین سلفی 32MP کیفیت بالاتری برای عکاسی سلفی دارد.

برای نخستین بار، شارژ توربو در میان رده ها!

ویژگی برتر ردمی نوت ۱۱ پرو + استفاده از سرعت شارژ توربو 120W برای انرژی دهی به باتری 4500mAh است تا تنها در 15 دقیقه شارژ گوشی شیائومی از صفر درصد به 100 درصد برسد. گرچه سامسونگ گلکسی ام 52 5G مدت طولانی تری شارژ را به وسیله ظرفیت باتری 5000mAh خود ذخیره می‌نماید، اما سرعت شارژ آن بسیار پائین و تنها 25W می‌باشد.

قیمت گوشی شیائومی و سامسونگ

قیمت نکته مهمی در خرید گوشی هوشمند تلقی می‌شود. قیمت گوشی جدید شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس، که تاکنون در بازار چین پیش فروش شده، حدود ۲۶۰ یورو معادل ۳۰۰ دلار است. اما گوشی سامسونگ گران تر از شیائومی است؛ چرا که ۴۰۰ یورو (معادل ۴۶۲ دلار) تخمین زده شده است.

آیا قیمت پائین ردمی نوت ۱۱ پرو+ به معنای کیفیت برتر سامسونگ است؟

تفاوت قیمت تنها نشان از کارایی بهتر و یا کیفیت پائین تر یکی نسبت بر دیگری ندارد. زیرا ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس با سریع ترین شارژ موجود و کیفیت بالای دوربین اصلی نشان داده رقیب مناسبی برای برتری تراشه اسنپدراگون سامسونگ به تراشه مدیاتک شیائومی است.

 

منبع :

https://miiran.com/blog/مقایسه-گوشی-جدید-شیائومی/

  • تسک میران
  • ۰
  • ۰

پیش از این شرکت تسک میران اخبار و حدسیات منتشر شده در مورد گوشی شیائومی پوکو ام ۴ پرو ۵ جی را انعکاس داده بود. اکنون که این گوشی به صورت رسمی رونمایی گشته، تسک میران به عنوان نمایندگی معتبر شیائومی اطلاعات صحیح این گوشی شیائومی را منتشر می‌نماید:

شباهت گوشی های سری M پوکو

گوشی پوکو ام ۴ پرو ۵ جی با صفحه‌نمایش FHD+ DotDisplay، رزولوشن 2400×1080 و نرخ تازه‌سازی 90Hz و نرخ نمونه‌برداری 240Hz رونمایی شد. شرکت سازنده این گوشی شیائومی اعلام نموده، پوکو ام 4 پرو 5 جی در اندازه 6.6″ و وزن 195 گرم تولید شده است.

پیش بینی ها به حقیقت پیوست!

همان گونه که بیشتر کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند، باتری این گوشی پوکو ام 4 پرو 5G سرعت 33W را برای شارژ سریع باتری 5000mAh پشتیبانی می‌نماید. مانند انواع گوشی شیائومی پوکو ام 4 پرو 5G برای امنیت کاربر، دو حسگر اثر انگشت کنار گوشی و تشخیص چهره‌ را نیز به کار برده است.

شباهت گوشی پوکو ام ۴ پرو ۵ جی و پوکو ام ۳ پرو ۵ جی

 پردازنده این گوشی هوشمند مانند گوشی شیائومی پوکو ام 3 پرو 5 جی (Xiaomi POCO M3 Pro 5G) از نوع مدیاتک دیمنسیتی است؛ اما شیائومی این بار از قدرت810  استفاده نموده است. CPU هشت هسته ای این گوشی پوکو پردازش 6 نانومتری را انجام می‌دهد. بنابر نوع تراشه تعجبی باقی ندارد که شیائومی پوکو ام 4 پرو 5 جی از ARM Mail-G57 برای گرافیک بهره ببرد.

تقلیل تعداد دوربین

اگر چه بر اساس تصاویر مفهومی منتشر شده، گوشی پوکو ام ۴ پرو ۵ جی را دارای چهار دوربین می‌پنداشتند، اما شیائومی با نمایش این گوشی تنها با دو دوربین پشتی، همه را شگفت زده کرد. کیفیت دوربین های این گوشی شیائومی جدید  50MP (دوربین اصلی) و 8MP (دوربین عکاسی از مناظر فوق‌عریض) معرفی شدند. با این که تعداد دوربین های پشتی شیائومی پوکو ام 4 پرو 5 جی نسبت به گوشی های شیائومی 2021 موجود در بازار کم تر است، اما کیفیت 16MP دوربین سلفی به عنوان یکی از کیفیت های مناسب دوربین عکاسی گوشی های هوشمند موجود در بازار تلقی می‌گردد.

اهمیت اینترنت ۵ جی

ویژگی مهم این گوشی جدید پوکو، پشتیبانی از اینترنت 5G است تا شیائومی بار دیگر نشان دهد با تکنولوژی روز همگام می‌شود. همچنین برای شنیدن صدا کافی است از بلندگوی دوگانه گوشی پوکو ام 4 پرو 5G استفاده کنید و با استفاده از درگاه جک 3.5 میلی متری صدا، در این گوشی اصوات را واضح تر بشنوید.

شباهت پوکو ام ۴ و پوکو ام ۴ پرو۵ جی

به طور کلی حدسیات در مورد شیائومی پوکو ام ۴ پرو ۵ جی کمی متفاوت از واقعیت است. اما با توجه به آن چه در گوشی پوکو ام ۴ (Xiaomi POCO M4) استفاده شده، می‌توان نتیجه گرفت این گوشی، که احتمال تولید آن نیز وجود دارد، ممکن است ویژگی هایی مشابه با پوکو ام ۴ پرو ۵ جی داشته باشد. بنابراین با پیگیری اخبار به روز تسک میران، می‌توان اطلاعات در مورد این گوشی پوکو و دیگر مدل گوشی های شیائومی را به روز دریافت کرد.

 

منبع :

https://miiran.com/blog/خصوصیات-گوشی-شیائومی-پوکو-ام-4-پرو-5-جی/

  • تسک میران
  • ۰
  • ۰

IoTSF چیست؟

در سال 2015 میلادی IoTSF در پاسخ به تهدیدات سایبری در حال افزایش برنامه های کاربردی اینترنت اشیاء به وجود آمد. بنیاد امنیت اینترنت اشیاء یا IoTSF بیش از 100 عضو دارد که همگی در زمینه تولید محصولات هوشمند فعال هستند. مهم ترین اعضای این بنیاد عبارتند از: ARM ،Cisco،BSI ،Mastercard و شیائومی. این اعضا درصدد خلق جهانی تازه همگام با تکنولوژی با نهایت امنیت می‌باشند.

هدف IoTSF

مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران IoTSF به نام جان مور (John Moor) بیان کرد: کمک به اتصال ایمن اینترنت اشیاء مأموریت IoTSF است. بنابراین به عنوان بخشی از این مأموریت، برای افزایش آگاهی، از فروشندگان محصولات با اینترنت اشیاء خواسته شده تا رویکردی امنیتی را در اولویت قرار داده و به کاهش تهدیدات امنیتی محصولات هوشمند بیشتر توجه گردد.

 

اعطا رتبه برتر اینترنت اشیاء به شیائومی

شرکت تولید کننده محصولات الکتریکی و گوشی هوشمند شیائومی در تاریخ 11 نوامبر سال 2021 موفق شد رتبه برتر اینترنت اشیاء در جهان را از «بنیاد امنیت اینترنت اشیاء» (IoTSF) دریافت نماید. این اتفاق موجب گشت تا بار دیگر شیائومی علاوه بر قیمت مناسب گوشی های خود، در کنار گارانتی معتبر شیائومی تجربه‌ای از امنیت نیز برای کاربران به ارمغان آورد.

شیائومی برترین برند در زمینه اینترنت اشیاء

شرکت شیائومی برای تحقیق در مورد فنآوری ‌های امنیتی و حفاظتی جدید و پرقدرت در زمینه سبک زندگی هوشمند، آزمایشگاهی تخصصی امنیتی IoT ایجاد کرده است. تاکنون انواع گوشی شیائومی که در این آزمایشگاه تولید شده‌اند، توانسته‌اند به سطح برترین های برند تلفن هوشمند در جهان تبدیل گردند. این نشان دهنده اهمیت امنیت بالا در کنار  قیمت و کیفیت گوشی های شیائومی برای کاربران می‌باشد که رسیدن به فروش بالای شیائومی را موجب گشته است.

 

  • تسک میران
  • ۰
  • ۰

ردمی نوت ۱۱ تی ۵ جی

 

پیش از این احتمال عرضه بین المللی گوشی های ردمی نوت ۱۱ با تراشه اسنپدراگون در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ وجود داشت. اما گزارشی جدید حاکی از آن است که عضوی تازه به جدیدترین میان رده های شیائومی اضافه می‌گردد که در ۳۰ نوامبر ۲۰۲۱ وارد بازار هند می‌شود. این گوشی جدید ردمی نوت ۱۱ تی ۵ جی نامیده خواهد شد.

جدیدترین گوشی سری نوت ۱۱

پیش از این خبر رونمایی از گوشی های سری ردمی نوت ۱۱ شیائومی در چین توسط تسک میران منتشر شد. با استناد به این خبر از نمایندگی معتبر شیائومی، تاکنون رونمایی سه مدل گوشی جدید شیائومی از سری ردمی نوت ۱۱ به صورت انحصاری در دستان چین بوده است. اما تسک میران به تازگی به خبری دست یافته که در آن احتمال عرضه جهانی گوشی جدیدی از سری ردمی نوت ۱۱ با نام ردمی نوت ۱۱ تی ۵ جی ( Redmi Note 11T 5G ) را اعلام می‌نماید.

 

عرضه دیرتر مدل های پُروی ردمی نوت ۱۱

بنابر سنت شیائومی در عرضه سری نوت خود در سه ماهه نخست سال میلادی، احتمالاً در سه ماهه اول ۲۰۲۲ باید منتظر ردمی نوت ۱۱ پرو و ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس در هند باشیم.

 پیش از این نیز در سری ردمی نوت 10 شیائومی سه مدل گوشی ردمی نوت 10 (Xiaomi Redmi Note 10)، ردمی نوت 10 پرو (Xiaomi Redmi Note 10 Pro) و ردمی نوت 10 پرو مکس (Xiaomi Redmi Note 10 Pro MAX) را هم زمان در هفته اول مارس معرفی نمود. بنابراین احتمالاً مدل ردمی نوت 11 تی پیش از ردمی نوت 11 پرو و نوت 11 پرو + در انتهای سال 2021 عرضه گردد.

 

منبع :

https://miiran.com/blog/%d8%b1%d8%af%d9%85%db%8c-%d9%86%d9%88%d8%aa-11-%d8%aa%db%8c-5-%d8%ac%db%8c/

  • تسک میران
  • ۰
  • ۰

برای شما گوشی خوب چه گوشی است؟ باید پردازنده خوب داشته باشد یا تنها کیفیت مناسب دوربین ها کافی است؟ باطری ظرفیت بالا با سرعت شارژ بالا مهم است یا فقط موبایل هوشمند و ارزان با امکانات ابتدایی می‌خواهید؟ شرکت شیائومی برای تمام این گزینه ها گوشی مورد نظر را تولید کرده است.

شباهت در ظرفیت باتری سری ردمی نوت ۱۰ شیائومی

باتری ردمی نوت های 10 شیائومی ظرفیت 5000mAh دارند که با شارژ سریع 33W در گوشی های شیائومی ردمی نوت 10 و ردمی نوت 10، توان 18W در گوشی های ردمی 10 و ردمی نوت 10 5G انرژی می‌گیرند. برتری باتری در گوشی شیائومی ردمی نوت 10 پرو مشهود است؛ چرا که این گوشی جدید شیائومی با توان 33W ظرفیتی معادل 5020mAh را انرژی می‌بخشد.

نخستین میان رده های ۲۰۲۱؛ ردمی ۹ تی و ردمی نوت ۹ تی

گوشی شیائومی ردمی 9 تی (Xiaomi Redmi 9T)، از موبایل های جدید شیائومی است که در ژانویه ۲۰۲۱ وارد بازار شد. تا این زمان گوشی های سری شیائومی ردمی 9 (Xiaomi Redmi 9) از فروش بالایی در جهان برخوردار گشته بودند؛ این بار شیائومی با ردمی 9 تی سعی داشت تنوعی در رنگ و ظاهر گوشی برای کاربران ایجاد نماید. رنگ های شاد آبی، سبز، نارنجی و خاکستری این گوشی شیائومی طرفداران سبک های متفاوت را به خود جذب نمود. ظرفیت باتری ردمی نوت 9 تی 5000mAh و شارژ سریع آن نیز 18W است که با پردازنده مدیاتک دیمنسیتی 800U نشان می‌دهد قدرت تراشه این گوشی نسبت به تراشه اسنپدراگون 663 ردمی 9 تی بسیار متفاوت عمل می‌نماید. با این وجود حافظه های این دو گوشی با هم برابرند. این دو گوشی در کنار گوشی شیائومی زمان ردمی نوت 8 (2021) (Xiaomi Redmi Note 8 2021) به عنوان نخستین سری ردمی های شیائومی در سال ۲۰۲۱ شناخته می‌شوند.

منبع:https://miiran.com/blog/%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%db%8c%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d8%af%d9%87-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c/

  • تسک میران
  • ۰
  • ۰

پوکو اف ۲ پرو 5G؛ سلفی متحرک

گوشی شیائومی پوکو اف 2 پرو 5 جی (Xiaomi POCO F2 Pro 5G) را در اول لیست بررسی می‌گذاریم. این گوشی محبوب شیائومی با چهار دوربین 64MP ،13MP ،5MP و 2MP تولید شده که قابلیت هایی چون عکاسی در شب، اصلاح اعوجاج در عکاسی فوق عریض، محوکنندگی خودکار، واترمارک و از همه مهم‌تر کیفیت فیلمبرداری 8K با قابلیت ثبت 24 و 30 فریم در ثانیه و نیز فیلمبرداری اسلوموشن را داراست. این ویژگی ها علاوه بر تراشه و نوع صفحه دلیلی بر تبدیل اف 2 پرو به یکی از پر فروش ترین گوشی های شیائومی گشت.

آیا پوکو ام ۳ عکاسان را جذب می‌نماید؟

گوشی شیائومی پوکو ام 3 (Xiaomi POCO M3) پس از پوکو اف 2 پرو 5G، با سه دوربین پشتی تولید شد. اما کیفیت 48MP دوربین اصلی، ماکروی2MP و حسگر عمقی 2MP این گوشی را برای عکاسان در ابتدای لیست انتخابی قرار نمی‌دهد. ویژگی های تصویربرداری گوشی پوکو ام 3 نیز نسبت به پوکو اف 2 پرو کم تر بوده و با تایم لپس، ویدئوی اسلوموشن  120فریم در ثانیه و 1080pبا رزولوشن 1920×1080 برای تصویربرداری حرفه ای عکاسان قابل خریداری می‌گردد.

منبع: https://miiran.com/blog/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D9%88%DA%A9%D9%88-%D8%B4%DB%8C%D8%A7%D8%A6%D9%88%D9%85%DB%8C/

  • تسک میران
  • ۰
  • ۰

به تازگی خبری که شنیده شد: “فیسبوک دیگر وجود ندارد!” بارِ این خبر برای بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی و تمام کسانی که در شبکه هایی چون اینستاگرام و توئیتر فعال هستند، بسیار سنگین می‌نماید. اما تسک میران به شما اطمینان می‌دهد، وجود نداشتن کمپانی مادری با نام فیسبوک به معنای حذف آن نیست؛ بلکه فیسبوک نام خود را به «مِتا» تغییر می‌دهد تا از شبکه های اجتماعی گوناگونی که زیرشاخه آن می‌باشند، جدا شود. رسانه فیسبوک دیگر رسانه کلی اکوسیستم نخواهد بود. دلیل این تغییر ایجاد تمایز ایجاد با دیگر برنامه هاست.

از اینستاگرام و فیسبوک تا متاورس

به عبارت دیگر، شرکت فیسبوک به زودی نام خود را تغییر می‌دهد تا از برنامه ها و رسانه های اجتماعی مختلف متمایز شود. به عنوان نمونه، اینستاگرام و واتس اپ که امروزه در دستگاه های متفاوتی مانند گوشی های شیائومی قابل دسترسی هستند، به قسمتی از متا تبدیل می‌شوند و دیگر بخشی از فیسبوک نخواهند بود. جالب این است که به نظر می‌رسد نام متا از نام آینده شرکت با عنوان “مِتاورس”(Metaverse) گرفته شده است.

منبع: https://miiran.com/blog/%d9%81%db%8c%d8%b3%d8%a8%d9%88%da%a9/

 

  • تسک میران
  • ۰
  • ۰

مشخصات ظاهری مچ بند هوشمند ردمی پرو

مچ بند هوشمند ردمی پرو، صفحه نمایش 1.47 اینچی AMOLED دارد که می‌تواند حداکثر روشنایی 450 نیت را با نمایش 282 پیکسل در هر اینچ منعکس نماید. گلس این مچ بند 2.5 بعدی است. بدنه دستگاه از پلی کاپرولاکتام که نوعی پلاستیک می‌باشد و با الیاف شیشه تقویت شده، می‌تواند تا 50 متر زیر آب برود. همچنین بند این محصول جدید شیائومی از جنس سیلیکون نرم ساخته شده است.

ویژگی های سنجشی مچ بند هوشمند ردمی پرو

شتاب سنج، ژیروسکوپ و اندزه گیری ضربان قلب بر صفحه این مچ بند نمایش داده می‌شود. حسگر نوری خودکار جهت تنظیم روشنایی صفحه نمایش نیز در جدیدترین ساعت هوشمند شیائومی قرار داده شده است.

با استفاده از این حسگر، دستگاه بیش تر از 110 نوع تمرین را تشخیص و نمایش می‌دهد که برطبق گفته سازندگان ردمی، 15 تمرین از آن ها حرفه ای هستند. در جدیدترین ساعت ها و مچ بند های شیائومی، شاهد اندازه گیری سطح اکسیژن خون SpO2 نیز هستیم. این ویژگی سال گذشته با وجود همه گیری COVID-19 در ساعت های شیائومی تعبیه شد. با این قابلیت، یکی از ساده‌ترین راه‌های بررسی وضعیت بدن در صورت ابتلا به بیماری کرونا مهیا گشته است.

 با تهیه این ساعت یا مچ بند جدید از نمایندگی شیائومی از قابلیت های بسیار آن شگفت زده می‌شوید!

منبع: https://miiran.com/blog/%d9%85%da%86-%d8%a8%d9%86%d8%af-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%b1%d8%af%d9%85%db%8c-%d9%be%d8%b1%d9%88/

  • تسک میران